Що робити, якщо ви випадково придбали зіпсований продукт?

Деталі
Дата публікації: Понеділок, 01 липня 2019, 16:22
Share
01Влітку, через спеку, небезпека придбання зіпсованих продуктів, які можуть призвести до отруєння, зростає в рази. Саме через це у спеку потрібно ретельніше стежити за своїми покупками і, в тому числі, дещо змінювати звички свого харчування, адже влітку більшість продуктів потрапляє в розряд швидкопсувних.
У межах реалізації правопросвітницької кампанії «Я МАЮ ПРАВО!», фахівці Кропивницького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги роз’яснюють як діяти в разі покупки зіпсованих продуктів.
Випадково придбати зіпсовані продукти харчування можна і на ринках, і в магазинах. Тож, якщо ви випадково купили неякісні продукти харчування, потрібно відстоювати свої права. Права споживачів передбачені Законом України «Про захист прав споживачів» та Законом України «Про основні засади та вимоги до безпеки і якості харчових продуктів», в яких детально роз’яснюється, що таке харчовий продукт, який придатний для вживання.
У випадку, якщо ви придбали неякісні продукти харчування в магазині або супермаркеті, можна вимагати заміни товару. Якщо ж вам відмовили у заміні товару, а вартість не компенсували, ви маєте право вимагати у адміністрації провести експертизу товару. Це їх обов'язок, відповідно до Закону і експертиза проводиться за рахунок магазину або супермаркету.
Також за встановленням справедливості можна звернутися до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, яка проведе експертизу. Але діяти потрібно швидко, адже продукти швидко псуються, а це може вплинути на достовірність результатів.
Основне, що допоможе відстояти свої права – це фіскальний чек. Його потрібно вимагати завжди, навіть на продуктовому ринку. Це єдиний захист споживача.
При наявності чеку та експертного висновку, який підтверджує низьку якість продукту або його зіпсованість, можна звернутися до суду за захистом свої прав. Адже, ви маєте право на відшкодування повної вартості продукту та збитків, які понесли чи можете понести (витрати на проведення експертизи, витрати на лікування – в разі необхідності). Також в судовому порядку можна відстояти стягнення моральної шкоди.
Звертаємо увагу на те, що у випадку, якщо неякісний продукт харчування був куплений на ринку, необхідно звернутися до адміністрації ринку та вимагати документи, що підтверджують якість проданого вам товару. Потрібно розуміти, що на кожному ринку є лабораторія і перед початком продажу кожен, хто реалізує свій товар на ринку, повинен пройти лабораторне дослідження та перевірити його якість. Такі продукти як молоко, м'ясо та риба – контроль проходять щодня.
Увага! Якщо документи підтверджують якість, а за фактом все інакше, тоді необхідно звернутись повторно до лабораторії, перевіривши конкретний продукт, куплений вами.
Не варто купувати продукти у людей, які торгують, наприклад, вздовж дороги. Їх діяльність фактично незаконна, а якість продуктів перевірити неможливо. Покупець, який придбає у них товар неналежної якості, довести, що він був неякісний ніяким чином не зможе.
Кропивницький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги знаходиться за адресою: м. Кропивницький, вул. Архітектора Паученка, 64/53, тел.: 095 876 62 33, (0522) 32-08-24.
Для цілодобового доступу громадян до безоплатної вторинної правової допомоги діє єдиний контакт-центр за номером 0-800-213-103, дзвінки безкоштовні зі стаціонарних та мобільних телефонів у межах України.
Інформацію підготувала Анастасія Мироненко, заступниця начальника відділу правопросвітництва та надання правової допомоги Кропивницького місцевого центру з надання БВПД.