Оперативна інформація  

info


site reg


YMP fullsize distr
   

Корисні посилання  

   

justquestions

   

На сайті 24 гостей та відсутні користувачі

   

Про зміни в правилах реєстрації місця проживання консультує Кіровоградський місцевий центр з надання БВПД

Деталі
01 1З метою підвищення правової обізнаності населення стосовно прав та свобод людини і громадянина, а також надання особам консультаційної підтримки для вирішення проблемних питань, працівники Кіровоградського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги розробляють консультаційно-методичні матеріали та покрокові інструкції.
Заступник начальника відділу правової інформації та консультації Юлія Гула підготувала роз’яснення щодо змін в правилах реєстрації місця проживання.
Відповідно до ст.3 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» та п.3 Правил реєстрації місця проживання реєстрація та зняття з реєстрації місця проживання здійснюється виконавчим органом сільської, селищної або міської ради або сільським головою (у разі коли відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено).
Згідно з ч.3 ст.6 Закону, п.8 Правил з питань «прописки» необхідно звертатися до органу реєстрації безпосередньо (тобто до відповідного органу місцевого самоврядування) або до центру надання адміністративних послуг (у випадку, якщо такий центр створено і він надає цю послугу у вашій територіально-адміністративній одиниці).
Безпосередньо в місті Кропивницькому Центр надання адміністративних послуг знаходиться за адресою: вул. Велика Перспективна, 41 (Будинок Кіровоградської міської ради). Попередньо за наступним посиланням http://www.dozvil.kr. ua/vrmpo/ можна ознайомитись зі зразками документів для реєстрації місця проживання/перебування особи.
Так, у разі, якщо особа не може самостійно звернутися до органу реєстрації – це може зробити її законний представник (батьки дитини, опікуни чи піклувальники) або представник на підставі нотаріальної (або прирівняної до неї) довіреності (частини 2 та 9 ст.6 Закону, пунктами 6 та 8 Правил реєстрації місця проживання).
Крім того, особа може не йти особисто подавати документи до органу реєстрації, а доручити це відповідному співробітнику «ЖЕКу» або «ОСББ» за місцем свого проживання (посадовій особі виконавців послуг з управління багатоквартирного будинку (гуртожитку), об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу, управителя багатоквартирного будинку).
Що стосується новонародженої дитини – документи для реєстрації місця її проживання можуть бути подані під час проведення державної реєстрації народження дитини через органи державної реєстрації актів цивільного стану або під час подання заяви про призначення допомоги при народженні дитини через органи соціального захисту населення.
Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена з одночасним зняттям з реєстрації попереднього місця проживання (ч.1 ст.6, ч.2 ст.7 Закону, пп. 4, 24 Правил). Іншими словами, у разі «прописки» за новою адресою не потрібно попередньо окремо подавати документи про «виписку» зі старої адреси.
Відповідно до ч.1 ст.6 Закону та п.4 Правил особа зобов’язана зареєструвати своє місце проживання протягом 30 календарних днів після зняття з реєстрації попереднього місця проживання та прибуття до нового. Новонароджена дитина має бути зареєстрована за місцем проживання батьками протягом 3 місяців з дня державної реєстрації її народження.
Відповідальність за проживання без реєстрації місця проживання передбачена ст. 197 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Якщо таке правопорушення вчинене вперше, то воно тягне за собою лише попередження, якщо ж повторно (тобто особою, яку протягом року вже притягали до відповідальності за це), – законом передбачено накладення штрафу від 1 до 3 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 17 до 51 грн.).
Відповідно до ст. 6 Закону, пп. 9,18 Правил для реєстрації місця проживання необхідно подати:
1) письмову заяву;
2) документ, до якого вносяться відомості про місце проживання;
До таких документів відносяться: паспорт громадянина України; тимчасове посвідчення громадянина України; посвідка на постійне або тимчасове проживання; посвідчення біженця тощо. Якщо питання стосується дитини у віці до 16 років – подається свідоцтво про народження.
3) квитанція про сплату адміністративного збору;
Адміністративний збір станом на 2017 р. складає 27,2 грн. (якщо звернення здійснено у передбачений законом 30-денний строк) або 81,6 грн. (якщо звернення здійснено з пропуском цього строку).
4) документи, що підтверджують право особи на проживання в даному житлі;
Найбільш поширеними документами такого типу є свідоцтво про право власності; ордер; договір найму (піднайму, оренди); рішення суду про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання.
У разі відсутності зазначених в цьому пункті документів реєстрація місця проживання особи може бути здійснена за згодою всіх власників житла. Зазначені документи або згода не вимагаються при реєстрації місця проживання неповнолітньої дитини за адресою реєстрації її батьків.
5*) військовий квиток або посвідчення про приписку;
*Лише для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку.
6*) заява про зняття з реєстрації попереднього місця проживання особи;
*Лише у разі реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання.
7*) документ, що підтверджує повноваження особи як представника та документ, що посвідчує особу такого представника;
*Лише у разі подання заяви не особисто, а представником.
Найчастіше таким документом є нотаріальна (або прирівняна до неї) довіреність.
Цей пункт не поширюється на випадки, коли документи про реєстрацію подаються батьками або усиновлювачами малолітньої дитини.
Реєстрація місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.
У випадку, коли зняття з реєстрації місця проживання здійснюється окремо (тобто не одночасно з «пропискою»)  відповідно до ст.7 Закону, п.26 Правил подаються:
1) документ, який є підставою для зняття з реєстрації;
Найчастіше таким документом є заява. Також у відповідних випадках це може бути свідоцтво про смерть; судове рішення про позбавлення права власності на житлове приміщення або права користування житловим приміщенням, про виселення, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою; інші документи, які свідчать про припинення підстав на право користування житловим приміщенням (наприклад, закінчення строку дії договору оренди житлового приміщення, строку навчання в навчальному закладі (для гуртожитків на час навчання, відчуження житла).
2) документ, до якого вносяться відомості про зняття з реєстрації місця проживання;
Найчастіше це паспорт громадянина України. Також, такими документами можуть бути тимчасове посвідчення громадянина України; посвідка на постійне або тимчасове проживання; посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист. Якщо питання стосується дитини у віці до 16 років – подається свідоцтво про народження.
3) квитанція про сплату адміністративного збору (27 грн. 20 коп.);
4*) військовий квиток або посвідчення про приписку;
*Лише для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку.
5*) документ, що підтверджує повноваження особи як представника та документ, що посвідчує особу такого представника;
*Лише у разі подання заяви не особисто, а представником. Наприклад, нотаріальна (або прирівняна до неї) довіреність.
У разі виникнення питань та за додатковою інформацією можна звернутись до Кіровоградського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, який знаходиться за адресою: м. Кропивницький, вул. Архітектора Паученка (Дворцова), 64/53, тел. (095)87-662-33, (0522) 32-08-24.
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. .
Для цілодобового доступу громадян до безоплатної вторинної правової допомоги діє єдиний телефонний номер 0-800-213-103.
   

Адвокатам  

Advocats

   

Важливо  

calc



logodagest


mpk2


x radio


DNA 219x116


infograf


 

1pracia

   

Законодавство України  

   

Ми у соціальних мережах  

face youtube google
   
© 2014-2019 Кіровоградський обласний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги | При використанні матеріалів сайту посилання обов'язкове
Розробка: Троценко Сергій | [email protected] legalaid.gov.ua